45,2229$% 0.07
52,8911€% 0.04
61,2240£% 0.01
6.599,83%0,45
10.751,00%0,47
42.852,00%0,55
02:00
Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) Eşbaşkanı Nilgün Aşkar, DİSK, KESK, TMMOB ve TTB adına yaptığı basın açıklamasında, 7-8 Temmuz 2026 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilecek NATO Zirvesi öncesinde yaşanan gözaltılar, ev baskınları ve toplantı yasaklarına tepki gösterdi.
Aşkar, zirve gerekçe gösterilerek temel hak ve özgürlüklerin kısıtlandığını savunarak, demokratik hakların kullanılmasının engellenmesini kabul etmediklerini ifade etti. Yapılan uygulamaların yalnızca belirli kesimleri değil, toplumun tamamını hedef alan bir baskı politikası olduğunu öne sürdü.
NATO’nun kuruluşundan bu yana halklara barış değil savaş getirdiğini ileri süren Aşkar, dünyada yaşanan çatışmaların emperyalist politikaların sonucu olduğunu belirtti. Türkiye’nin de bu politikaların etkisi altında olduğunu savunan Aşkar, savaş politikalarının ekonomik ve sosyal sorunları daha da derinleştirdiğini dile getirdi.
Silahlanmaya ayrılan kaynakların eğitim, sağlık ve sosyal hizmetlerden kesildiğini ifade eden Aşkar, savaşların bedelini işçilerin, emekçilerin, kadınların ve gençlerin ödediğini söyledi. Halkların ihtiyacının savaş değil barış, baskı değil demokrasi ve özgürlük olduğunu vurguladı.
Basın açıklamasında hükümete de çağrıda bulunan Aşkar, NATO Zirvesi gerekçesiyle gerçekleştirilen gözaltıların, ev baskınlarının ve diğer hak ihlallerinin sona erdirilmesini istedi. Açıklamada ayrıca Türkiye’deki NATO üslerinin kapatılması ve Türkiye’nin NATO’dan ayrılması talebi de dile getirildi.
Aşkar, emek, barış, demokrasi ve halkların kardeşliği mücadelesini sürdüreceklerini belirterek açıklamasını tamamladı.